דברים שכדאי לדעת לפני תכנון טיול עצמאי לצפון איטליה


אם אתה מתכנן חופשה בצפון איטליה, יש כמה דברים שאתה צריך לדעת לפני שאתה הולך. ראשית, היא שונה לגמרי מאיטליה הדרומית. למעשה, יש כאן אקלים שונה לגמרי. מה ההבדלים? האם יורד יותר גשם? ובאיזה אתרים תוכל לבקר שם?

מדוע צפון איטליה כל כך שונה מדרום איטליה?

האזור האיטלקי של צפון איטליה הוא בעל כלכלה שונה לחלוטין מזו של דרום איטליה. האזור הצפוני עשיר בהשוואה לאזור הדרומי, והכלכלה מרוכזת בעיקר בייצור ושירותים. האזור הדרומי הוא כפרי יותר ותלוי בחקלאות לייצוא. כתוצאה מכך, האזור הדרומי הוא בדרך כלל עני יותר ויש לו רמת חיים נמוכה יותר.

מבחינה היסטורית, שני האזורים שונים מאוד. למרות שאיטליה היא אותה מדינה, לשני האזורים היסטוריה שונה לחלוטין. האזור הצפוני נשלט על ידי הבורבונים והיה בעל רשת כבישים נרחבת, בעוד שבאזור הדרומי הייתה רשת רכבות קטנה, ומעט מאוד תעלות. תפוקת הברזל והפלדה באזור הצפוני הייתה כ-17,00 טון לשנה, ואילו בדרום איטליה היו כ-2,000 טון בלבד.

התרבות והמטבח שונים בצפון איטליה. האיטלקים הצפוניים מדברים ניבים הדומים לאלה של ניו אורלינס, לונג איילנד, והצרפתים. יש להם גם סגנון חיים חקלאי יותר, חקלאות וייצור חיטה, עגבניות, ציטרונים, זיתים ואורז. המטבח בצפון איטליה עשיר יותר ומשתמש ביותר חמאה ואורז, תוך שימוש בפחות עגבניות ושמן זית. אם אתה אוהב אוכל איטלקי, אל תשכח לנסות את המטבח של האזור הזה.

בעוד שצפון איטליה הייתה חלק מהאימפריה הרומית הקדושה, לדרום איטליה היו היסטוריה והשפעות תרבותיות משלה. הרומאים שלטו בחלק ניכר מהדרום, ובתקופת ימי הביניים השתלטו הנורמנים על סיציליה ודרום איטליה. הדבר השפיע רבות על האדריכלות, הדת והתרבות הגבוהה של האזור. העידן הספרדי היה גם בעל השפעה רבה על התרבות והחברה של דרום איטליה. תקופה זו ראתה גם תחייה של תרבויות מסורתיות רבות, כמו מסורת מוזיקלית עשירה.

האם יש עונה גשומה בצפון איטליה?

האקלים בצפון איטליה משתנה, ואין אף עונה טיפוסית אחת. האזור מורכב מכמה אזורי אקלים, כולל הרי האלפים, עמק הפו ואזור הים התיכון-אפנינים. למרות שהוא בדרך כלל קריר יותר מדרום איטליה, האזור עדיין יכול לחוות קיצים חמים.

לריביירה הליגורית, למשל, יש אקלים מתון יחסית, במיוחד לאורך מערב המדינה. הטמפרטורות בעיר סנרמו יכולות לרדת בינואר ל-9.5 מעלות צלזיוס, אך הן יגיעו ל-25 מעלות באוגוסט. בעוד הטמפרטורה משתנה במהלך השנה, הגשם יכול לרדת בכל זמן בשנה, אם כי הסתיו נוטה להיות הרטוב ביותר. כמות הגשמים החודשית הממוצעת יכולה להגיע עד 60 מ ”מ בסתיו, ובסביבות 25 מ” מ בקיץ.

הטמפרטורה משתנה בהתאם לגובה, והחורף קר יותר מהקיץ. בחלק הדרומי של האזור, אוויר קריר יכול לנשוב מצרפת באמצע החורף. הטמפרטורה הממוצעת בינואר היא בסביבות 53.8 מעלות צלזיוס (12.2 מעלות צלזיוס). הקיץ יבש ושמשי, אבל החורפים יכולים להיות קרים ומושלגים.

חודש נובמבר הוא חודש המעבר מהסתיו לחורף בצפון איטליה. במהלך תקופה זו, הטמפרטורה הממוצעת בצפון איטליה נעה בין 6 ל-15 מעלות C (45-59degF). בעונת הגשמים, ייתכן שיהיו ממטרי גשם במהלך היום ולילות קרים יותר. עם זאת, עונת הגשמים אינה נפוצה באותה מידה בדרום המדינה.

באילו אתרים אוכל לבקר בצפון איטליה?

לצפון איטליה יש היסטוריה עשירה ומגוון של חוויות תרבותיות. באזור יש כמה מהחופים, ההרים והאגמים הטובים ביותר באירופה. הגאוגרפיה המגוונת שלו מספקת תפאורת רקע מצוינת לחג מרגיע. אוהבי החוף יכולים ליהנות מחופי אגם רבים בליגוריה, אדריאטית ופבלי. אפשר גם לחקור את סינקה טרה המקסים והפראי, סדרה של חמש ערים ציוריות.

אזור זה ידוע ברחבי העולם, אך יש לו הרבה אבני חן פחות ידועות שיש לחקור. היא עשירה בהיסטוריה, בטבע, באמנות ובאדריכלות. האזור הוא ביתם של כפרים רבים מימי הביניים שקל לבקר בהם. חלקם בעלי נוף פנורמי וחומות הגנה מרשימות. עיירות מוקפות חומה בימי הביניים הן גם דרך מעניינת לחוות תרבות ומזון מקומיים.

אם אתה אוהב אופרות, בצפון איטליה יש שפע של בתי אופרה היסטוריים ופסטיבלי אופרה. שני בתי האופרה הגדולים ביותר בצפון איטליה הם לה סקאלה ולה פניס, ואפשר גם לתפוס את פסטיבל האופרה היוקרתי בעולם בזירה הרומית העתיקה בוורונה.

בהתאם לתחומי העניין שלך, תוכל לבקר במגוון אתרים בצפון איטליה לבדך. בין אם אתה נהנה מההיסטוריה, האמנויות, או בחוץ, תוכל לראות את הטוב ביותר של המדינה בעצמך. בהתאם לתחומי העניין שלך, כדאי שתבקר בכמה אתרים בכל אזור. כמה מהיעדים הפופולריים ביותר באזור הם ונציה ומוראנו. אפשר גם לחוות את יצירת הזכוכית המפורסמת במוראנו.

פרטים נוספים בלינק המצורף: http://www.selectedplaces.co.il/

,