תצפית כוכבים במדבר

תצפית כוכבים במדבר

בין אם אתם מבקרים במדבר ובין אם יש לכם ספר טוב ועיניכם, תצפית כוכבים במדבר יכולה להיות מהנה מאוד. אתה יכול גם לצפות בכוכבים בתקופות שונות של השנה. המפתח להשגת הצפייה הטובה ביותר בכוכבים הוא לדעת מתי הכוכבים יהיו הבהירים ביותר, ואז ללכת לשם.

האם המדבר טוב לתצפית כוכבים?

ממוקם בחלק הצפוני הרחוק של צ'ילה, מדבר אטקמה הוא המדבר היבש ביותר בעולם שאינו קוטבי. עם גובה רב וראות כמעט מושלמת, המדבר מציע נופים עוצרי נשימה של שמי חצי הכדור הדרומי. זה הפך ליעד הצפייה בכוכבים המועדף על צלמי אסטרו וחובבי אסטרונומיה.

במדבר אטקמה נמצא אוסף גדול של טלסקופים, מה שהופך אותו ליעד מושלם לצפייה בכוכבים. יש לו נראות כמעט מושלמת, כמו גם אקלים יבש יותר וזיהום אור מינימלי. הוא גם מקבל פחות מ-0.6 אינץ ' של גשם בשנה, מה שהופך אותו לאחד המקומות היבשים ביותר על פני כדור הארץ.

במדבר נמצא אוסף גדול של מטאוריטים, שחלקם בני יותר מארבעה מיליארד שנה. ניתן לראות את הסלעים במוזיאון המטאוריטים, הממוקם בשתי כיפות גיאודזיות. המוזיאון גם מקיים סיורים בכוכבים, אשר מובלים על ידי מדריכים מקומיים מנוסים.

מלבד הנוף המדברי המרהיב, מדבר אטקמה מציע למבקרים גם הזדמנות לראות את שביל החלב. ברוב הלילות השמיים נטולי עננים ויש זיהום אור מינימלי. גובהו הוא גם יתרון, מכיוון שהוא מקרב את הכוכבים.

מדבר אטקמה אידיאלי לצפייה בכוכבים בחודשי החורף. הראות הכמעט מושלמת שלו מועילה במיוחד מכיוון שהיא מאפשרת נופים ברורים של שמי חצי הכדור הדרומי.

למה ללכת לתצפית כוכבים במדבר?

מי שמתלהב מאסטרונומיה ישמח ללמוד שיש הרבה מקומות לצפות בכוכבים ברחבי העולם. למעשה, אחד הטיולים הפופולריים ביותר הוא צפייה בכוכבים אטקמה. המדבר הוא מקום נהדר לחקור את היקום, מכיוון שהוא כולל אפס זיהום אור וראות כמעט מושלמת.

מומלץ גם לבדוק את לוח השנה הירחי כדי למצוא את הזמן הטוב ביותר לצפייה בשמי הלילה. בדרך כלל, שביל החלב נראה הכי טוב מוקדם בערב.

כמו כן, הקפידו להביא חטיפים ומים. בהתאם למיקום שלך, זה יכול להיות די קר במדבר. לקיחת פריטים אלה תבטיח חוויה נוחה.

לצפייה בכוכבים הטובה ביותר, תכננו טיול בחודשים בהם שמי הלילה חשוכים ביותר. זה בדרך כלל חודש הירח החדש. ביקור במהלך תקופה זו גם ייתן לך את ההזדמנות הטובה ביותר לראות את זריחת הירח.

אם אתה רוצה באמת להיכנס לכוכבים, בקר בבורגו ספרינגס. ממוקם ליד הגבול של הפארק הלאומי עץ יהושע, בורגו ספרינגס הוא אחד המקומות הבודדים במדבר הנמוך בו תוכלו למצוא מקום לצפייה בכוכבים עם שירותים.

זה גם מקום טוב לבקר בו אם אתה רוצה לראות כוכבים נופלים במהלך ממטרי מטאורים. האזור הוא גם ביתם של כמה מלונות מקומיים המציעים סיורים בכוכבים.

תצפית כוכבים במדבר – מה הזמן הטוב ביותר?

בין אם אתה צופה בכוכבים מנוסה או רק מתחיל, יש כמה דברים שכדאי לדעת על תצפית כוכבים במדבר. טיפים אלה יעזרו לך להפיק את המרב מחוויית הצפייה בכוכבים שלך.

ראשית, וודא שאתה נמצא במקום שרחוק מזיהום אור. יהיה עליך לעקוב אחר השעה ביום כדי למצוא את ההזדמנות הטובה ביותר לצפייה בכוכבים. לדוגמה, אם אתה במדבר, ייתכן שתרצה לבדוק את זמני העלייה וההגדרה. כמו כן, בדוק את מזג האוויר באזור כדי לראות אם יהיה כיסוי ענן כלשהו.

שנית, בחר מיקום שנמצא מחוץ לשביל המוכה. לדוגמה, אם אתה במדבר הגבוה, סביר להניח שתוקף מעט מאוד בעלי חיים. אתה גם רוצה להתלבש בשכבות כדי לשמור על עצמך חם במהלך לילות קרים.

לבסוף, בדוק את לוח השנה הירחי כדי למצוא את הזמן הטוב ביותר לראות את הירח. בדרך כלל, ביקור בירח החדש או בסביבתו יאפשר לכם לתפוס את ההזדמנות הטובה ביותר לצפייה בכוכבים. אתה גם רוצה לבדוק את שלב הירח כדי לגלות מתי תוכל לראות את הכוכבים ביותר.

בנוסף לצפייה בכוכבים, ייתכן שתרצה לנסות לשוט כדי לקבל נוף ללא הפרעה של שמי הלילה. אתה יכול גם לבדוק כמה מהמלונות המקומיים המציעים חוויות צפייה בכוכבים אישיים.

לפרטים נוספים על תצפית כוכבים במדבר, לחצו כאן: https://www.adamsela.co.il/%D7%AA%D7%A6%D7%A4%D7%99%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8/